@@ -7,6 +7,7 @@ class db | |||
$this->database = new SQLite3('db_zeeslag.db'); | |||
} | |||
public function checkLogin($usrName, $password) | |||
{ | |||
$stmt = $this->database->prepare("SELECT * FROM users WHERE usr_name=:usrName AND password=:pass"); | |||
@@ -42,7 +43,6 @@ class db | |||
{ | |||
$date = new DateTime(date('d-m-Y H:i:s'), new DateTimeZone('UTC')); | |||
$formattedDate = $date; | |||
$stmt = $this->database->prepare("INSERT INTO games (usr_id, date, difficulty, won, shots_left) VALUES(:usrId, :date, :difficulty, :won, :shotsLeft)"); | |||
$stmt->bindValue('usrId', $usr_id, SQLITE3_TEXT); | |||
$stmt->bindValue('date', $date->format('d-m-Y H:i:s'), SQLITE3_TEXT); |
@@ -49,6 +49,8 @@ function writeScore($usr_id, $diff, $won, $shotsLeft) | |||
$db->writeScore($usr_id, $diff, $won, $shotsLeft); | |||
} | |||
// Deze funtie is zichtbaar in de scores tab | |||
function printScores($usr_id) | |||
{ | |||
global $db; | |||
@@ -63,6 +65,7 @@ function printScores($usr_id) | |||
return $html; | |||
} | |||
// Message printen met $type = css stijl | |||
function printMessage($message, $type) | |||
{ | |||
unset($_SESSION['mess']); | |||
@@ -78,11 +81,10 @@ function printMessage($message, $type) | |||
$_SESSION['mess'] = $message; | |||
} | |||
// Session timeout control | |||
function checkSession() | |||
{ | |||
//TODO: Als sessie verloopt, maar is er is nog een spel bezig, moet deze functie de huidige spelgegevens gaan opslaan in de database | |||
$now = time(); | |||
$delta = $now - $_SESSION['cur_session_time']; | |||
$timeSpan = 30 * 60; | |||
@@ -102,99 +104,45 @@ function checkSession() | |||
} | |||
} | |||
// Check of we raken of niet | |||
function hitOrMis($usrShot, $ships) | |||
{ | |||
// Voor elk schip controleren | |||
for ($i = 0; $i < count($ships); $i++) { | |||
// hitOrMis if hit the shot will be deleted from original arr | |||
// elk shhip heeft als methodefunctie hitOrMis, waar we dan kunnen checken of deze true is | |||
if ($ships[$i]->hitOrMis($usrShot)) { | |||
// Game message wordt geprint in de linkse container onder de boten | |||
$_SESSION['gameMessage'][$i] = "Hit!"; | |||
// We vragen hier de volledige array op en slaan ze op in een variabele | |||
$fullArr = $ships[$i]->getLocArrUntouched(); | |||
// We willen weten waar precies de usrshot ligt in onze array van locatie | |||
$key = array_search($usrShot, $fullArr); | |||
if ($usrShot == $fullArr[0]) { | |||
$_SESSION['hits'][$i][$key] = "<"; | |||
} elseif ($usrShot == $fullArr[count($fullArr) - 1]) { | |||
$_SESSION['hits'][$i][$key] = ">"; | |||
} else { | |||
$_SESSION['hits'][$i][$key] = "X"; | |||
} | |||
// // Is ons schot de 1e? | |||
// if ($usrShot == $fullArr[0]) { | |||
// $_SESSION['hits'][$i][$key] = "<"; | |||
// // is ze de laatste? | |||
// } elseif ($usrShot == $fullArr[count($fullArr) - 1]) { | |||
// $_SESSION['hits'][$i][$key] = ">"; | |||
// } else { | |||
// $_SESSION['hits'][$i][$key] = "X"; | |||
// } | |||
} else { | |||
// Gemist? Display dit dan in de rechter container | |||
$_SESSION['gameMessage'][$i] = "Missed!"; | |||
} | |||
// Is onze variabele array, waar onze geraakte schoten uit verwijderd word, leeg? Dan displayed we 'destroyed' | |||
if (empty($ships[$i]->getLocArr())) { | |||
$_SESSION['gameMessage'][$i] = "Destroyed!"; | |||
} | |||
} | |||
} | |||
function randomGenerator($min, $max, $amount) | |||
{ | |||
$numbers = range($min, $max); | |||
shuffle($numbers); | |||
return array_slice($numbers, 0, $amount); | |||
} | |||
function checkOverlap($arr_ships, $board, $length) | |||
{ | |||
for ($i = 0; $i < count($arr_ships); $i++) { | |||
for ($j = 0; $j < count($arr_ships); $j++) { | |||
if ($i <> $j) { | |||
while ( | |||
in_array($board->getArrStartEnd()[$j][0], $arr_ships[$i]->getLocArrUntouched()) | |||
|| in_array($board->getArrStartEnd()[$j][1], $arr_ships[$i]->getLocArrUntouched()) | |||
) { | |||
$arr_ships[$i]->calcLocMiddle($length * 10); | |||
} | |||
// if ( | |||
// $arr_ships[$i]->getLocStart() >= $board->getArrStartEnd()[$j][0] && $arr_ships[$i]->getLocStart() <= $board->getArrStartEnd()[$j][1] || | |||
// $arr_ships[$i]->getLocEnd() >= $board->getArrStartEnd()[$j][0] && $arr_ships[$i]->getLocEnd() <= $board->getArrStartEnd()[$j][1] | |||
// ) { | |||
// $arr_ships[$i]->calcLocMiddle($length * 10); | |||
// $j--; | |||
// } | |||
} | |||
} | |||
} | |||
for ($i = 0; $i < count($board->getArrStartEnd()); $i++) { | |||
// if ( | |||
// $arr_ships[$i]->getLocStart() >= $board->getArrStartEnd()[$i][0] && $arr_ships[$i]->getLocStart() <= $board->getArrStartEnd()[$i][1] || | |||
// $arr_ships[$i]->getLocEnd() >= $board->getArrStartEnd()[$i][0] && $arr_ships[$i]->getLocEnd() <= $board->getArrStartEnd()[$i][1] | |||
// ) { | |||
// $arr_ships[$i]->calcLocMiddle($length * 10); | |||
// $i--; | |||
// } | |||
// if ($i + 1 < count($board->getArrStartEnd())) { | |||
// if ( | |||
// in_array($board->getArrStartEnd()[$i][0], $arr_ships->currentShips[$i + 1]->getLocArrUntouched()) | |||
// || in_array($board->getArrStartEnd()[$i][1], $arr_ships->currentShips[$i + 1]->getLocArrUntouched()) | |||
// ) { | |||
// return true; | |||
// } | |||
// } | |||
} | |||
return false; | |||
} | |||
function generateShips($amount, $fieldLength) | |||
{ | |||
@@ -203,9 +151,13 @@ function generateShips($amount, $fieldLength) | |||
unset($_SESSION['ammo']); | |||
$_SESSION['ammo'] = 0; | |||
// Nieuwe class asignen | |||
$board = new gameBoard($fieldLength, $amount); | |||
// De schepen aanmaken en in een sessie steken | |||
$_SESSION['curShips'] = $board->createShips(); | |||
// De ammo gaan definiëren | |||
$_SESSION['ammo'] = $board->getAmmo(); | |||
} | |||
@@ -213,11 +165,14 @@ function generateShips($amount, $fieldLength) | |||
function printCurShotMessage() | |||
{ | |||
// Voor elk schip op basis van uw difficulty | |||
for ($i = 0; $i < count($_SESSION['curShips']); $i++) { | |||
echo " <span class='ships-container__wrap ships-wrap'>"; | |||
// Naam displayenÒ | |||
echo "<span class='ships-wrap__title'>{$_SESSION['curShips'][$i]->getName()}</span>"; | |||
echo "<span class='ships-wrap__item'>"; | |||
// Is er geschoten? Zeggen of ze geraakt is of niet | |||
if (isset($_POST['shoot'])) { | |||
echo $_SESSION['gameMessage'][$i]; | |||
} else { | |||
@@ -228,19 +183,31 @@ function printCurShotMessage() | |||
} | |||
} | |||
function printTable($rowLength) | |||
{ | |||
echo "<table>"; | |||
// Rowlength is de variabele $diffTableRows in naval_battle -> Dit is de difficulty level -> beginner = 2, easy = 3, ... | |||
for ($i = 0; $i < $rowLength; $i++) { | |||
// Per rij een table row assignen | |||
echo "<tr>"; | |||
// Elke rij heeft 10 kottekes | |||
for ($j = 0; $j < 10; $j++) { | |||
// Optellen van $i + $j, op een string niveau. Dit wordt dan het getal rechtsboven per table data | |||
$tdLoc = intval($i . $j) + 1; | |||
// Een id voor kweet niet welke reden | |||
echo "<td id='" . $tdLoc . "'>"; | |||
// Het nummer displayen (rechtsbovenaan) | |||
echo "<span class='td_number'>" . $tdLoc . "</span>"; | |||
if ($_SESSION['gameState'] === true) { | |||
// Is er geschoten? | |||
if (isset($_POST['shoot'])) { | |||
// Kijk of onze huide locatie $tdLoc in onze scchoten array zit | |||
if (in_array($tdLoc, $_SESSION['shots'])) { | |||
// Dan onze functie oproepen om te weten of je geraakt hebt of niet | |||
echo printSymbol($tdLoc, $_SESSION['curShips']); | |||
} | |||
} | |||
@@ -249,6 +216,7 @@ function printTable($rowLength) | |||
} | |||
echo "</td>"; | |||
} | |||
// Einde rij | |||
echo "</tr>"; | |||
} | |||
@@ -257,9 +225,14 @@ function printTable($rowLength) | |||
function printSymbol($tdLoc, $ships) | |||
{ | |||
// ons schot controleren voor elk schip | |||
for ($i = 0; $i < count($ships); $i++) { | |||
$fullArr = $ships[$i]->getLocArrUntouched(); | |||
// Zit ons shot in de één van onze locatie arrays? | |||
if (in_array($tdLoc, $fullArr)) { | |||
// return de volgende waarden | |||
if ($tdLoc == $fullArr[0]) { | |||
return "<"; | |||
} elseif ($tdLoc == $fullArr[count($fullArr) - 1]) { | |||
@@ -267,7 +240,7 @@ function printSymbol($tdLoc, $ships) | |||
} else { | |||
return "X"; | |||
} | |||
// als het nummer in geen enkel van de arrays zit | |||
// als het schot in geen enkel van de arrays zit | |||
} elseif ($i === count($ships) - 1) { | |||
return "O"; | |||
} | |||
@@ -278,6 +251,7 @@ function printSymbol($tdLoc, $ships) | |||
function printDifficultyInput($difficultyStr) | |||
{ | |||
// Just some html shizzle | |||
$html = "<select name='difficulty' class='form__select' id='difficulty' autofocus>"; | |||
$shipConjunct = "Ship"; | |||
$selected = "selected"; | |||
@@ -303,6 +277,7 @@ function printDifficultyInput($difficultyStr) | |||
return $html; | |||
} | |||
// Some more htmlShizzles | |||
function printGameForm($difficultyStr) | |||
{ | |||
echo "<legend>"; | |||
@@ -338,10 +313,12 @@ function printGameForm($difficultyStr) | |||
echo "</form>"; | |||
} | |||
// functie dij kijkt of alle schepen leeg zijn... | |||
function checkIfAllDestroyed($ships) | |||
{ | |||
for ($i = 0; $i < count($ships); $i++) { | |||
if (empty($ships[$i]->getLocArr())) { | |||
// Zijn alle schepen leeg? | |||
if ($i == count($_SESSION['curShips']) - 1) { | |||
$_SESSION['gameEndMessage'] = "You won!"; | |||
$_SESSION['won'] = 1; |
@@ -1,17 +1,6 @@ | |||
<?php | |||
session_start(); | |||
if ($_GET['logout']) { | |||
// unset($_SESSION['usr_id']); | |||
// unset($_SESSION['usr_name']); | |||
// unset($_SESSION['mess']); | |||
// unset($_SESSION['err_mess']); | |||
// unset($_SESSION['gameMessage']); | |||
// unset($_SESSION['ammo']); | |||
// unset($_SESSION['difficulty']); | |||
// session_destroy(): Trying to destroy uninitialized session | |||
// vandaar session_start(); | |||
session_destroy(); | |||
@@ -12,7 +12,6 @@ class Ship | |||
protected $name; | |||
protected $arrLocUntouched; | |||
protected $ammo; | |||
// protected $arrSymbols; | |||
function __construct($fieldLength) | |||
@@ -28,7 +27,6 @@ class Ship | |||
$this->createLocArr(); | |||
} | |||
// FIXME: The boat got position 51 | |||
protected function calcLocStart() | |||
{ | |||
$this->locStart = $this->locMiddle - floor($this->shipLength / 2); | |||
@@ -42,18 +40,20 @@ class Ship | |||
public function calcLocMiddle($fieldLength) | |||
{ | |||
// FIXME: whats this? | |||
// -2 verzorgt ervoor dat we niet over onze grid gaan | |||
$this->locMiddle = rand(4, $fieldLength - 2); | |||
} | |||
protected function createLocArr() | |||
{ | |||
// 2 arrays opvullen, ene dynamisch, andere onaanpasbaar | |||
for ($i = $this->locStart; $i <= $this->locEnd; $i++) { | |||
$this->arrLoc[] = $i; | |||
$this->arrLocUntouched[] = $i; | |||
} | |||
} | |||
// deze functies spreken voor zich | |||
public function getLocStart() | |||
{ | |||
return $this->locStart; | |||
@@ -62,26 +62,18 @@ class Ship | |||
{ | |||
return $this->locEnd; | |||
} | |||
public function getLocArr() | |||
{ | |||
return $this->arrLoc; | |||
} | |||
public function getLocArrUntouched() | |||
{ | |||
return $this->arrLocUntouched; | |||
} | |||
public function hitOrMis($userShot) | |||
{ | |||
// if($userShot >= $this->locStart && $userShot <= $this->locEnd){ | |||
// return true; | |||
// } | |||
// controleren of onze shot raak is, indien ja return true en verwijder deze uit onze dynamische arr | |||
if (in_array($userShot, $this->arrLoc)) { | |||
$key = array_search($userShot, $this->arrLoc); | |||
unset($this->arrLoc[$key]); | |||
@@ -98,6 +90,7 @@ class Ship | |||
} | |||
} | |||
// Alle schepen die de class Ship extenden | |||
class Sub extends Ship | |||
{ | |||
@@ -195,6 +188,7 @@ class AircraftCarrier extends Ship | |||
} | |||
} | |||
// class die onze board aanmaakt | |||
class gameBoard | |||
{ | |||
protected $ships; | |||
@@ -209,9 +203,9 @@ class gameBoard | |||
function __construct($length, $amount) | |||
{ | |||
// $length is momenteel de variabele in naval_battle.php $diffTableRows (2,3,4,5) | |||
$this->length = $length * 10; | |||
$this->amountShips = intval($amount); | |||
// $this->createShips($this->length); | |||
} | |||
// Functie die nooit dezelfde random nummer genereert | |||
@@ -242,6 +236,7 @@ class gameBoard | |||
for ($i = 0; $i < $this->amountShips; $i++) { | |||
// counter voor onze overlappingscontrole | |||
$counter = 0; | |||
// Dit kiest gewoon een random schip | |||
@@ -249,29 +244,37 @@ class gameBoard | |||
$this->ammo += $this->currentShips[$i]->ammo(); | |||
// De 1e keer is deze arr null en moet de controle niet gedaan worden… | |||
// dit is de controle om na te gaan of de schepen overlappen met elkaar, de 1e keer bij het aanmaken van een schip | |||
// hoeft de onderstaan de controle niet uitgevoerd te worden | |||
if ($this->arr_startEnd <> null) { | |||
while ($counter <= count($this->arr_startEnd)) { | |||
$minVal = $this->arr_startEnd[$counter][0]; | |||
$maxVal = $this->arr_startEnd[$counter][1]; | |||
if ($minVal <> null || $maxVal <> null) { | |||
// overlapt het nieuwe schip met de vorige waarden? zie volgende functie om te zien wat checkoverlap doet | |||
if ($this->checkOverlap($this->currentShips[$i]->getLocArrUntouched(), $minVal, $maxVal)) { | |||
unset($ships); | |||
// unset($this->currentShips[$i]); | |||
// unset($this->arr_startEnd[$i]); | |||
// Opnieuw nieuwe schepen aanmaken | |||
$ships = $this->declareShips($this->length); | |||
// Het nieuw schip overschrijven op de schip waar er overlapping gebeurd | |||
$this->currentShips[$i] = $ships[$this->rdmNumbers[$i]]; | |||
// $this->arr_startEnd[$i][0] = $this->currentShips[$i]->getLocStart(); | |||
// $this->arr_startEnd[$i][1] = $this->currentShips[$i]->getLocEnd(); | |||
// Counter resetten, anders controleert ze het nieuw schip niet met de vorige schepen | |||
// Ik was deze vergeten resetten en zocht dus 2weken achter andere opties, terwijl het gwn maar 1 lijn code was :O | |||
$counter = 0; | |||
} else { | |||
// Overlapt het nieuwe schip niet met de vorige in arr_startEnd -> dan gaan we naar het volgend schip | |||
$counter++; | |||
} | |||
} else { | |||
// Is er geen volgend schip? Counter++ doen zodat we uit de while loop gaan | |||
$counter++; | |||
} | |||
} | |||
} | |||
// De nieuwe begin-eindwaarden opslaan | |||
$this->arr_startEnd[$i][0] = $this->currentShips[$i]->getLocStart(); | |||
$this->arr_startEnd[$i][1] = $this->currentShips[$i]->getLocEnd(); | |||
} | |||
@@ -281,20 +284,24 @@ class gameBoard | |||
protected function checkOverlap($arr, $minVal, $maxVal) | |||
{ | |||
// elk element afgaan van onze huidige schip en kijken of die tussen onze waarden vallen van onze vorige schepen (parameter) | |||
foreach ($arr as $el) { | |||
if ( | |||
// de eerste is eigenlijk overbodig, but so be it | |||
$el == $minVal || $el == $maxVal || | |||
$el >= $minVal && $el <= $maxVal | |||
) { | |||
// is er een overlapping, return true, en dan wordt er nieuwe schepen gegenereerd | |||
return true; | |||
} | |||
} | |||
// werkt ook | |||
// werkt ook en is korter | |||
// if (in_array($minVal, $arr) || in_array($maxVal, $arr)) { | |||
// return true; | |||
// } | |||
// geen overlappingen | |||
return false; | |||
} | |||
@@ -30,9 +30,7 @@ include 'includes/head.inc'; | |||
<div class="main__content message"> | |||
<?php | |||
// FIXME:Wanneer een nieuw user is aangemaakt en dan foutief inloggen -> message session not updated | |||
// Voor de signup. | |||
// Message die displayed of er een fout wachtwoord is, ... | |||
if (isset($_SESSION['mess'])) { | |||
echo $_SESSION['mess']; | |||
} | |||
@@ -45,8 +43,9 @@ include 'includes/head.inc'; | |||
exit(); | |||
} | |||
// Checken of er errors zijn en indien ja, ze printen | |||
if (isset($_SESSION['err_mess'])) { | |||
// Om te vermijden dat $_SESSION['mess'] nog een boodschap heeft en plakt aan $_SESSION['err_mess'] | |||
unset($_SESSION['mess']); | |||
echo $_SESSION['err_mess']; | |||
} | |||
@@ -58,6 +57,7 @@ include 'includes/head.inc'; | |||
</div> | |||
<?php | |||
if ($_SESSION['teacherMode']) { | |||
?> |
@@ -4,13 +4,19 @@ | |||
include 'includes/ships.inc'; | |||
include "includes/head.inc"; | |||
// TODO: Vraagje voor ruben -> Werken op 2 branches tegelijk? Hoe best practice? | |||
// Array om gwn de difficulty benaming te printen | |||
$difficultyStr = ["Beginner", "Easy", "Intermediate", "Hard"]; | |||
$_SESSION['diffLabel'] = $difficultyStr; | |||
// Waarden voor in de database | |||
$_SESSION['statusLabel'] = ["You lost :(", "You won :)"]; | |||
// Dit gaat op basis van onze difficulty de tabelrijen aanpassen | |||
$diffTableRows = [2, 3, 4, 5]; | |||
// gamestates setten | |||
if (!isset($_SESSION['gameState'])) { | |||
$_SESSION['gameState'] = false; | |||
} | |||
@@ -26,51 +32,74 @@ | |||
if (!isset($_SESSION['won'])) { | |||
$_SESSION['won'] = false; | |||
} | |||
if ($_SESSION['tryAgain']) { | |||
$_SESSION['gameState'] = true; | |||
} | |||
if (isset($_POST['startGame'])) { | |||
// Session timeout setten | |||
checkSession(); | |||
// Deze wordt indien iets inserted wordt in de db ge-unset. Dan doe ik de check, if isset... Dit zorgt er dan voor dat bij refresh er geen foutieve zaken geinsert wordt | |||
$_SESSION['checkRefresh'] = true; | |||
// Voor de zekerheid onze gamewaarden usnetten | |||
unset($_SESSION['curShips']); | |||
unset($_SESSION['shots']); | |||
// Dit is belangerijk om onze form weer te geven voor onze shots in te voeren | |||
$_SESSION['gameState'] = true; | |||
// Als difficulty is geset | |||
if (isset($_POST['difficulty'])) { | |||
// Session timeout setten | |||
checkSession(); | |||
$_SESSION['difficulty'] = intval($_POST['difficulty']); | |||
} else { | |||
// Difficulty niet geset? Dan gebeurd er niets | |||
$_SESSION['gameState'] = false; | |||
} | |||
if (!isset($_SESSION['curShips'])) { | |||
generateShips($_SESSION['difficulty'], $diffTableRows[$_SESSION['difficulty'] - 1]); | |||
} | |||
// Nog een extra check voor de zekerheid, deze keer op de session | |||
if (!isset($_SESSION['difficulty'])) { | |||
$_SESSION['gameState'] = false; | |||
} | |||
// Als current ships niet bestaat wordt de schepen gegenereerd | |||
if (!isset($_SESSION['curShips'])) { | |||
generateShips($_SESSION['difficulty'], $diffTableRows[$_SESSION['difficulty'] - 1]); | |||
} | |||
} | |||
// TODO: Vraagje voor ruben -> Werken op 2 branches tegelijk? Hoe best practice? | |||
// Wordt de shoot btn ingedrukt? | |||
if (isset($_POST['shoot']) && !empty($_POST)) { | |||
// Session timeout setten | |||
checkSession(); | |||
// Ammo verminderen indien groter dan 0, in principe is deze if niet nodig, want als ammo 0 is komen we zelfs niet in deze iteratie | |||
if ($_SESSION['ammo'] > 0) { | |||
$_SESSION['ammo']--; | |||
} | |||
// Onze huidige shoten opslaan in een array, zodat we deze later kunnen printen in onze tabel | |||
$_SESSION['shots'][] = $_POST['usrShot']; | |||
// Check of we de duikoot raken | |||
hitOrMis($_POST['usrShot'], $_SESSION['curShips']); | |||
// controle of we alle schepen vernietigd hebben | |||
checkIfAllDestroyed($_SESSION['curShips']); | |||
} | |||
// Deze session checkRefresh is om te vermijden dat er resubmission gebeurd on page refresh. Deze wordt unset als er score geinsert wordt in de db | |||
if (isset($_SESSION['checkRefresh'])) { | |||
if ($_SESSION['ammo'] === 0) { | |||
$_SESSION['lost'] = true; | |||
} | |||
} | |||
// FIXME: CHeck why when ammo ran out, on refresh it keeps inserting scores | |||
// Is lost true en niet alle schepen destroyed? Dan is uw ammo leeg | |||
if ($_SESSION['lost'] && !checkIfAllDestroyed($_SESSION['curShips'])) { | |||
unset($_SESSION['gameEndMessage']); | |||
unset($_SESSION['lost']); | |||
@@ -85,7 +114,7 @@ | |||
$_SESSION['gameEndMessage'] = "You ran out of ammo"; | |||
} | |||
// Deze session checkRefresh is om te vermijden dat er resubmission gebeurd on page refresh. Deze wordt unset als er score geinsert wordt in de db | |||
if (isset($_SESSION['checkRefresh'])) { | |||
if ($_SESSION['gameDone'] && $_SESSION['ammo'] > 0) { | |||
writeScore($_SESSION['usr_id'], $_SESSION['difficulty'], $_SESSION['won'], $_SESSION['ammo']); | |||
@@ -93,12 +122,14 @@ | |||
} | |||
} | |||
// Is het spel gedaan en druk je op try again? | |||
if (isset($_POST['tryAgain'])) { | |||
checkSession(); | |||
if (isset($_POST['difficulty'])) { | |||
$_SESSION['difficulty'] = $_POST['difficulty']; | |||
} | |||
unset($_SESSION['gameMessage']); | |||
// opnieuw schepen genereren op basis van uw difficulty | |||
generateShips($_SESSION['difficulty'], $diffTableRows[$_SESSION['difficulty'] - 1]); | |||
$_SESSION['tryAgain'] = false; | |||
$_SESSION['gameDone'] = false; | |||
@@ -110,9 +141,9 @@ | |||
?> | |||
<!-- Is de gameState true dan krijgen we onze difficulty selection te zien --> | |||
<?php if ($_SESSION['gameState']) { ?> | |||
<!-- TODO: Add the folowing together with the printCurShotMessage() fn --> | |||
<div class="main__content info"> | |||
<div class="info-container"> | |||
<span class="info-container__wrap"> | |||
@@ -132,15 +163,14 @@ | |||
<fieldset class="main__content content"> | |||
<?php | |||
// Functie die de input shot form genereert | |||
printGameForm($difficultyStr); | |||
?> | |||
</fieldset> | |||
<!-- TODO:Dit ook in php omzetten en variabele gamestate meegeven --> | |||
<?php if ($_SESSION['gameState']) { ?> | |||
<!-- Dit is de linkse container die onze schepen weergeeft --> | |||
<section class="main__content ships-container"> | |||
<h2 class="ships-container__title"> | |||
@@ -154,14 +184,14 @@ | |||
</h2> | |||
<?php | |||
// Deze functie print onze huidige schepen en wordt geupdate of we ze raken of niet | |||
printCurShotMessage(); | |||
?> | |||
</section> | |||
<?php } ?> | |||
<div class="main__content content"> | |||
<!-- TODO: variabele moeilijkheidsgraad meegeven om de rijen van de tabel aan te passen --> | |||
<!-- Deze functie print de tabel op basis van difficulty level en update ze --> | |||
<?php printTable($diffTableRows[$_SESSION['difficulty'] - 1]); ?> | |||
</div> | |||
@@ -2,6 +2,7 @@ | |||
require_once 'includes/dbase.inc'; | |||
include 'includes/functions.inc'; | |||
include "includes/head.inc"; | |||
// anders wordt de insert herdaan | |||
$_SESSION['gameDone'] = false; | |||
?> |
@@ -32,8 +32,6 @@ include 'includes/head.inc'; | |||
if (isset($_POST['btn-sign-up'])) { | |||
//FIXME: CONTROLERN waar hier de check wordt gedaan -> liefst niet in functie, dus true of false hieronder checken | |||
registerUser($_POST['usr-name'], $_POST['password'], $_POST['confirm-password']); | |||
if (isset($_SESSION['mess'])) { |